Rozrządy
Pasek rozrządu silnika ma za zadanie przekazywać napęd z koła pasowego wału napędowego do wałków rozrządu. Te ostatnie odpowiadają za wprawianie w ruch zaworów i popychaczy.
Nawet najmniejsza usterka związana z paskiem rozrządu może być przyczyną poważnych problemów z głowicą lub silnikiem, co niejednokrotnie kończy się nawet remontem całego silnika. Wpływ na to może mieć poluzowanie lub pęknięcie paska czy naderwanie jego zębów.
Ponadto istotna jest wytrzymałość paska oraz ogólny stan miejsca, w którym znajduje się ten element – pod pokrywą osłaniającą pasek nie może znajdować się brud.
Podczas serwisu paska rozrządu zazwyczaj wymienia się te elementy, które z nim w jakiś sposób współpracują, czyli na przykład rolkę napinającą, rolki prowadzące czy też uszczelniacze wałków rozrządy oraz wału korbowego. Może się również zdarzyć, że należy wymienić koła zębate lub pompę cieczy chłodzącej. Takiej wymiany należy dokonywać wedle zaleceń producenta lub mechanika, który przede wszystkim oceni stan paska rozrządu.
Zazwyczaj ma to miejsce poniżej 90-120 tysięcy przejechanych kilometrów.